ب : تحقیقات انجام شده ی خارجی
جانسون و همکاران (2005 ) طی پژوهشی بین خودکارآمدی
و عملکرد تحصیلی رابطه ی مثبتی را نشان دادند.
نتایج مطالعات فارلا، والک، کای (2009) نشان می
دهدکه بهترین پیش بینی کننده مستقیم وواسطه ای پیشرفت تحصیلی متغیر خودکارآمدی
تحصیلی می باشد.
.........................
منابع :
ابوالقاسمی، عباس.
(1381). اضطراب امتحان : تشخیص، علل و درمان مبتنی بر پژوهش. انتشارات اردبیل
استوار،زهره و خسروی،معصومه
و اعظمی،سعید. (1391). اضطراب امتحان و راهبردهای مقابله با آن. تهران. نشر علم
الیس آلبرت، جیمزنال
ویلیام. (1387).روانشناسی اهمال کاری ترجمه محمد علی فرجاد. تهران.نشر امید
آقا جانی،طهمورث و
شوقی. (1391). تحلیل روابط ساختاری بین آموزش خود متمایز سازی با اضطراب امتحان و
باورهای خودکارآمدی. مقاله دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی سال پانزدهم. شماره
1 بهار 1393
باغانی، مریم و
دهقانی نیشابوری، محسن. (1390). تاثیر انگیزش تحصیلی،
خودکارآمدی و رویکردهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. اولین همایش ملی
یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت. دانشگاه فردوسی مشهد 1390
بختیار پور، سعید و
حافظی،فریبا و بهزاد شینی، فاطمه. (1389). رابطه بین کمال گرایی و خود کار آمدی با
اضطراب و عملکرد تحصیلی در دانشجویان. دانشگاه آزاد اسلامی.اهواز.
بیابانگرد، اسماعیل.
(1378). اضطراب امتحان. تهران. نشر فرهنگ. چاپ دوم
پنتریج، پال آروشانگ.
دیل. اچ. (2002). انگیزش در تعلیم و تربیت تحقیقات و راهکارها ترجمه مهناز شهرآرای
(1386). تهران.علم
تمدنی، مجتبی و
حاتمی، محمد و هاشمی، هادی. (1389).خود کار آمدی عمومی،اهمال کاری تحصیلی و پیشرفت
تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره هفدهم، سال ششم. تابستان 89.
......................