گردآوری فصل دوم پایاننامه در خصوص بررسی تبلیغات موثر در رشد انواع بیمه های زندگی در ایران .
از عناوین موجود در این فایل میتوان به طبقه بندی انواع خدمات ، اصول حاکم بر بیمه های بازرگانی ، تقسیم بندی انواع بیمه ، اصول و اهداف تبلیغات ، بازاریابی بیمه های زندگی ، مکعب بازار و ... اشاره کرد .
تبلیغات بازرگانی:
تبلیغات بازرگانی یک فرآیند ایجاد ارتباط با مشتریان است به طوری که با تکیه بر مزایا و
محاسن و ویژگیهای مثبت یک کالا , خدمت یا بنگاه بازرگانی به مددهنر و خلقیت , در افکار و
روحیات مشتریان بالقوه یا احتمالی نفوذ و رسوخ نموده و آنها را نسبت به انتخاب یا خرید کالا
یا خدمات معینی تشویق و ترغیب نماید.
تبلیغات بازرگانی ( advertising ) یکی از اجزاء و زیر مجموعه های فعالیتهای بازرگانی و بازاریابی است و هر اقدامی در این مورد باید با اهداف و سیاستهای کلی بنگاه و اهداف و سیاستهای بازاریابی آن هماهنگ باشد .
* بررسی و اندازه گیری اولویت مصرف کنندگان :
معمولا شرکت بیمه با طرح ریزی تولیدات جدید ویا قصد افزایش تولیدات قبلی باید بررسی های
لازم را در این مورد انجام دهد که آیا این تولید با وضعیت اقتصادی , اجتماعی , سیاسی و توان
مالی خریداران متناسب است یا خیر. تحقیق در بازار می تواند مهر تأیید ویا تکذیب بر برداشتها
و باورهای اجرا شده مدیریت ها بگذارد . بررسی بازار می تواند به درستی نشانگر طرح ها
وکالاهایی باشد که از سوی مصرف کنندگان مورد استقبال واقع شده است و قابلیت رخنه و رسوخ در بازار را دارند .
بازاریابی بیمههای زندگی :
اصولا" نیاز و سلیقه مصرف کنندگان چه در مورد کالهای تجاری وچه در مورد خدمات ,
زمینه ساز ترقی , تعالی و توسعه و نوآوری است و همه این موارد مهم می تواند ریشه در
فرهنگ هر جامعه ای داشته باشد. فرهنگ چیست ؟ در تعریف این لغت باید گفت عبارتست از
مجموعه ای از سنت ها , باورها , افسانه ها , آیین های مذهبی و باستانی و تمامی هنجارهای
مردم جامعه . در رابطه با توسعه و گسترش بیمه , به ویژه بیمه های زندگی عوامل متعدد زیرین
وشناخت آنها می تواند نقشی مؤثربرشیوه های بازاریابی وفروش انواع تولیدات بیمه های زندگی
داشته باشد.
فهرست منابع ومأخذ
-1ژان لوک ,اوبر , بیمه عمر و سایر بیمه های اشخاص , برگردان دکتر محمود صالحی , بیمه
مرکزی ایران
-2بهرامی , ایرج, بازاریابی در بازرگانی پیشرفته , انتشارات پیشبرد , چاپ اول , 1369
-3جباری, غلمحسین, مؤسسات بیمه , نشریه شماره ,46مؤسسه عالی حسابداری , 1349
-4جوهریان , محمد علی , بیمه عمر,چاپ سپهر, 1373
-5روستا- داور- محمد, ونوس, عبدالحمید, ابراهیمی , مدیریت بازاریابی , چاپ اول , انتشارات
سمت , پائیز1391
-6طالب , مهدی , تأمین اجتماعی, مشهد, بنیاد فرهنگی رضوی,1384
-7فتحعلی , علی, بازاریابی بین الملل , چاپ اول, 1372
-8محمود صالحی , جانعلی , بیمه های اشخاص , سال1383-84
-9ونوس, داور , بازاریابی و مدیریت بازار , جزوه درسی سال 1371-72
– 10مجموع قوانین بیمه , چاپ اول , بیمه مرکزی ایران
-11بیمه مرکزی ایران , تحولت بیمه های بازرگانی در ایران , چاپ اول, 1
اطلاعات این فایل کاملا جامع بوده و به نسبت اطلاعات موجود در آن با قیمت بسیار عالی عرضه میشود .