توضیحات:
پرسشنامه عملکرد
تحصیلی دانش آموزان
تعداد سوالات : 20
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی گرانه خود تنظیمی در رابطه
بین سبک مدیریت کلاس با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی
منطقه رضویه مشهد بود. پژوهش از نوع همبستگی بود و جامعه آماری شامل ۱۲۰۰ دانش آموز پایه ششم مقطع ابتدایی
منطقه رضویه مشهد در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ می باشد. برای انتخاب نمونه
موردنظر با روش نمونه گیری سیستماتیک، ۳۰ مدرسه مقطع ابتدایی از بین مدارس ابتدایی
منطقه رضویه مشهد انتخاب شد و سپس از هر مدرسه، کلاس ششم ابتدایی که درمجموع ۳۰۰ دانش
آموز بودند انتخاب شدند و معلمان پایه ششم هر مدرسه که در مجموع ۳۰ معلم بودند، پرسشنامه
سبک مدیریت کلاس را پاسخ دادند و از هر کلاس ۱۰ نفر از دانش آموزان پایه ششم مدرسه موردنظر
پرسشنامه محقق ساخته خود تنظیمی را پاسخ دادند و سپس همان ۱۰ دانش آموز موردنظر به آزمون سنجش
علمی که برای بررسی عملکرد تحصیلی آنها در نظرگرفته شده بود پاسخ دادند. دادهها با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شدند. نتایج پژوهش که از
طریق رگرسیون ساده و چندگانه به دست آمد بیانگر آن بود که خود تنظیمی و مؤلفه های آن قادر
به پیش بینی عملکرد
تحصیلی دانش آموزان
است، اما سبک مدیریت کلاس نمی تواند مؤلفه های خود تنظیمی را پیش بینی کند. همچنین بین سبک
مدیریت با عملکرد تحصیلی دانش آموزان و سبک مدیریت با خود تنظیمی دانش آموزان رابطه معنا داری وجود ندارد.