در سالهای اخیر، کسب و کار اینترنتی در ایران، رونق قابل ملاحظه ای
داشته است و روزانه به تعداد آنها افزوده میشود. معمول هر کسب و کاری،
برای موفقیت در این زمینه، استراتژیهایی را به کار میبَرد. از بازاریابی و
تبلیغ گرفته تا مباحث مشتری مداری و ... .
با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک در گذشته، بازاریابی
شبکه های اجتماعی، به فیسبوک و چند شبکه اجتماعی نه چندان
قدرتمند دیگر محدود میشد.
اما امروزه با قدرت گرفتن اینستاگرام و تلگرام، ابزارهای خوبی برای
بازاریابی و تبلیغ، در اختیار ما قرار گرفته است. به طوری که، خیلی از
کسب وکارهای اینترنتی، بر پایه این شبکه ها، ساخته شدهاند، یعنی بدون
اینکه سایتی طراحی کرده باشند، با استفاده از شبکه های اجتماعی، کسب
و کارشان را ساخته اند.