پیش فاکتور دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس و پرخاشگری (فصل دوم پژوهش)
7175
45,000 تومان
.zip
70 کیلوبایت
توضیحات:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس و پرخاشگری

پیشینه تحقیق داخلی دارد (از سال 1392 به بعد)

پیشینه تحقیق خارجی دارد (از سال 2014 به بعد)

ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.

رفرنس دهی استاندارد دارد.

بهترین و کاملترین در سطح اینترنت

دارای منابع فارسی و انگلیسی جدید

گارانتی بازگشت وجه دارد.

فرمت : doc

تعداد صفحات : 30

به جای خرید چندین فایل ناقص و قدیمی یک فایل بسیار کامل و جدید رو بخر خیال خودت رو بابت فصل دوم پژوهش پایان ترم خود راحت کن 


بخشی از متن فایل :

      عزت نفس درجه  و ارزشي است که يک فرد براي خود قايل مي شود. عزت نفس به منزله بيان تأييد يا عدم تاييد فرد نسبت به خويشتن است و نشان مي دهد که تا چه  اندازه فرد خود را توانا، ارزنده و پر اهميت مي داند و به عبارت ديگر عزت نفس يک تجربه شخصي است که ترجمان آن را مي توان در سطح گفتار و در سطح رفتار هاي معنادار مشاهده کرد. عزت نفس مي تواند بالا يا پايين باشد. زماني كه خود ادراك شده و خودآرماني با يكديگر همتراز باشند، فرد از عزت نفس بالايي برخوردار است. بر عكس چنانچه خودآرماني با خود ادراك شده تفاوت فاحش داشته باشد، فرد از عزت نفس پايين برخوردار خواهد بود. هرگاه  فرد ارزيابي مثبتي از عملكرد خود داشته باشد، باعث افزايش عزت نفس وي مي شود در حالي كه فرد اگر ارزيابي منفي از عملكرد خود داشته باشد، عزت نفس او كاهش مي يابد جايگاه مهار سلامت باور فرد به اين امر است كه سلامت وي تا چه حد تحت كنترل عوامل دروني (خود) و يا بيروني (افراد موثر يا با نفوذ و ساختار اوليه جايگاه مهار سلامت از  بخت و اقبال) مي باشد. در نظريه يادگيري اجتماعي گفته مي شود كه يادگيري در فرد بر پايه تقويت هاي گذشته انجام مي شود و طي آن افراد انتظارات خاص و عمومي را در خود شكل مي دهند. جايگاه دروني مهار سلامت با آگاهي و نگرش مثبت، وضعيت روانشناختي، رفتارهاي بهداشتي و سلامت همراه و همگام مي شود. در مقابل، بيشتر منابع بيروني جايگاه مهار سلامت( به خصوص افراد  موثر و با نفوذ؛ بخت و اقبال) با رفتارهاي بهداشتي منفي و وضعيت روانشناختي ضعيف همراه مي شوند(مشکي و همکاران، 1387).

عزت نفس کلي:

     عزت نفس به طور کلي عبارت است از ارزشيابي که شخص نسبت به خويش دارد. در واقع عزت نفس، قضاوت شخص نسبت به ميزان ارزشمندي و توانايي هاي خود مي باشد. اين خاصيت عمومي است و در  همه انسان ها وجود دارد و نه يک حالت محدود گذرا بلکه ثابت و دائمي است( شاملو، 1383).

عزت نفس اجتماعي:

      منظور تصوری است که کودک از خودش به عنوان يک دوست براي ديگران دارد. بدین صورت که کودکان دیگر، او را دوست دارند و افکار و عقايد او براي آنها ارزشمند است و او را در فعاليت هايشان شرکت مي دهند و از ارتباط و تعامل با همسالان خود احساس رضايت مي کند(بيابانگرد ، 1372).

عزت نفس تحصيلي:

     مبتني بر ارزشي است که فرد به عنوان يک دانش آموز در رابطه با تحصيل و جايگاه تحصيلي اش دارا است، موفقيت هاي تحصيلي افراد باعث ارزيابي مثبت دراين زمينه خواهد شد( بيابانگرد،1372).

...

پیشینه داخلی :

کرمی بلداجی و همکاران (1392) در تحقیقی با موضوع " اثربخشی آموزش رویکرد شناختی-رفتاری عزت نفس بر  پرخاشگری نوجوانان پسر مقطع دبیرستان شهرکرد" به این نتیجه رسیدند که ...

زارع زادگان و همکاران (1392) در تحقیقی با موضوع "مقايسه سلامت روان، عزت نفس و پرخاشگري دانش آموزان نوجوان مصروع و غيرمصروع" به این نتیجه رسیدند که ...

.........

....

.

شریعتمدار و همکاران (1397) در تحقیقی با موضوع " اثربخشي آموزش مفاهيم معنوي با محوريت مذهب بر عزت نفس دانش آموزان دبستاني" به این نتیجه رسیدند که ...

ستایشی اظهری و همکاران (1398) در تحقیقی با موضوع "روابط ساختاری سبک های دلبستگی و پرخاشگری در دانش آموزان : نقش میانجیگری عزت نفس" به این نتیجه رسیدند که ...

ضیاالدینی و همکاران (1398) در تحقیقی با موضوع "نقش میانجی عزّت نفس سازمانی در رابطه بین نگرش مذهبی و پرخاشگری کارکنان دستگاه های اجرایی شهر خاش" به این نتیجه رسیدند که ... 

پیشینه خارجی :

ایجوی [1](2014) در تحقیقی با عنوان "رابطه بین عزت نفس ناپایدار و پرخاشگری: تفاوت در پرخاشگری واکنشی و فعالانه"  بر روی 235 کودک به این صورت که عزت نفس چهار بار برای چهار روز متوالی اندازه گیری شد و رفتارهای پرخاشگرانه فعال و واکنشی با مقایسه با همسالان ارزیابی شد. نتایج نشان داد که ...

گاروالو[2] و همکاران (2015) در تحقیقی با عنوان " ارتباط بین عزت نفس و پرخاشگری با بررسی نقش واسطه ای اختلال در تنظیم هیجان در بین مجرمان و مردم عادی" نمونه ای آماری آنها متشکل از 153 مجرم خشونت طلب حبس شده و 197 نفر از افراد معمولی جامعه بود. نتایج تحقیقات آنها نشان داد که ...

ژاووجان تنگ[3] و همکاران ( 2015) در تحقیقی با موضوع " رابطه بین عزت نفس و پرخاشگری در بین دانشجویان چینی" نتایج نشان داد که ...

وایکف[4] و همکاران (2016) در تحقیقی با عنوان "تفاوت های شخصی و فردی : پرخاشگری مستقیم و غیر مستقیم به عنوان تابعی خاصی از عزت نفس " به این نتیجه رسیدند که ...

اوزمیر[5] و همکاران (2017) در تحقیقی با عنوان " سبک های فرزندپروری ، عزت نفس و پرخاشگری: یک مدل میانجیگری " به این نتیجه رسیدند که ...

...

[1] Eunju J.Lee

[2] Garofalo

[3] ZhaojunTeng

[4] Wyckoff

[5] Yalçın Özdemir

منابع

 

1-ابراهیمی ،قوام (1369) پرورش فرزند در عصر دشوار،تهران ،انتشارات سعید لو

2- اتکینسون ،ریتال و دیگران (1372)زمینه روانشناسی جلد 2 ،ترجمه محمد نقی براهنی و دیگران

3- احمدی ،حبیب (1382) روانشناسی اجتماعی ، شیراز مرکز دانشگاهی

4- استادان طرح جامع آموزش خانواده (1380) خانواده و فرزندان در دوره دبیرستان ،کتاب پنجم چاپ 11

5- اکبری ، ابوالقاسم (1381)مشکلات نوجوانی و جوانی ،چاپ دوم ،تهران ،نشر ساوالان

6- الیوت ،ارنسون (1370) روان شناسی اجتماعی ، ترجمه حسین شکرکن ،تهران آنتشارات رشد

7- بیابان گرد ، اسماعیل (1380)روشهای افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان ،تهران ،انجمن اولیاءو مربیان

8- بیدار ،علیرضا (1373 )بررسی و مقایسه سطح عزت نفس در نوجوانان پسر عادی و بزهکار

9-خدیوی زرد ،محمد (1373) پرخاشگری و ناکامی ،مشهد آستان قدس رضوی

10-رزاقی نیکجه (1383) بررسی رفتارهای پرخاشگرانه دختران و پسران عادی در مقایسه با دختران و پسرانی که والدین آنها متارکه کرده آند

11-شیهان ،ایلیا (1378) عزت نفس . ترجمه مهدی گنجی . تهران موسسه نشر ویرایش

12-کلمز ،مویس (1375) روشهای تقویت عزت نفس در نوجوانان ،ترجمه پروین علی پور

13- نادری ،بتول ،امیرسلطانی ،فائزه(1373) علل پرخاشگری نوجوانان از دیدگاه نوجوانان

14-کیانی ،اسماعیل (1383)مقایسه پرخاشگری و سلامت روانی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور

15- بیابانگرد اسماعیل(1384). رابطه میان عزت نفس، آنگیزه ی پیشرفت و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان سال سوم دبیرستانهای تهران. مجله مطالعات روانشناختی (1)4. صص 5-18.

 

1. Wyckoff, J. P., & Kirkpatrick, L. A. (2016). Direct and indirect aggression tactics as a function of domain-specific self-esteem. Personality and Individual Differences, 92, pp 135-142.

2. Orth U, Robins RW, Roberts BW. Low self-esteem prospectively predicts depression in adolescence and young adulthood. J Pers Soc Psychol. 2008. 95(3), pp 695.

3. Garofalo C, Holden CJ, ZeiglerHill V, Velotti P. Understanding the connection between selfesteem and aggression: The mediating role of emotion

Dysregulation. Aggressive behavior. 2016; 42(1), pp3-15.

4. Eunju J. The Relationship between Unstable Self-Esteem and Aggression: Differences in Reactive and Proactive Aggression. Aggressive and Violent behavior 2015:34(8), pp 1075-1093.

5. Zhaojun Tenga, Yanling Liuab, Cheng Guo. Between self-esteem and aggression among Chinese students. Aggressive and Violent behavior 2015:21, pp 45-54.

6. Yalçın Özdemir, Alexander T. Vazsonyi &Figen Çok. Parenting processes, self-esteem, and aggression: A mediation model. European Journal of Developmental Psychology. 2017; 14(5), pp 509-532..


1403/9/2 - فایل روز