پیش فاکتور دریافت فایل
روانشناسی شناختی دکتر زارع و دکتر شریفی نسخه قابل سرچ doc و pdf به همراه خلاصه کتاب و نمونه سوالات
7622
35,000 تومان
.rar
9,176 کیلوبایت
توضیحات:

روانشناسی شناختی دکتر حسین زارع و دکتر علی اکبر شریفی

بهترین و کاملترین منبع برای امتحان درس روانشناسی شناختی
مناسب برای دانشجویان تمامی دانشگاه ها

محتوای پکیج :
نسخه کامل کتاب قابل جستجو با فرمت word در 365 صفحه
نسخه کامل کتاب قابل جستجو با فرمت pdf در 416 صفحه
خلاصه کتاب با فرمت word قابل جستجو در 105 صفحه
خلاصه کتاب با فرمت pdf قابل جستجو در 63 صفحه
نمونه سوالات امتحانی در 40 صفحه

کاملترین و بهترین منبع برای آزمون (وقت خودتون رو الکی دنبال جزوه های ارزون قیمت و بی کیفیت که قابلیت جستجو ندارند تلف نکنید)
کلیه فایل ها قابلیت جستجو دارند.
چرا فایل رو در دو نسخه word و pdf قرار داده ایم ؟ به دو دلیل زیر
1- چون بعضی ها با word راحت تر هستند و ممکنه فقط آفیس داشته باشند و آکروبات ریدر نداشته باشند که pdf بخونه بعضی ها با pdf راحت ترند که باید نرم افزار آکروبات ریدر روی کامپیوترشون نصب باشه 
2- نسخه تایپ شده (ممکنه در نسخه word در بعضی کامپیوترها یک کوچولو بهم خوردگی دیده بشه مثلا پرانتزها برعکس بشن که اون هم بابت تنظیمات نوشتاری و فونت هست که اصلا مشکلی بابت امتحان یا متن اصلی پیش نمیاد البته در این حالت بهتره از نسخه pdf استفاده کنید که اون هم قابلیت جستجو داره هم فونتش بهم نمیریزه)
بخشی از متن فایل :
بخش اول
فرایندهای شناختی پایه
فصل اول
مقدمه ای بر روان شناسی شناختی
هدف های یادگیری از شما انتظار میرود که پس از خواندن فصل اول بتوانید:
 1. روان شناسی شناختی را تعریف کنید  .
۲. شناخت را تعریف کنید .
 ٣. در مورد عوامل شکل گیری روانشناسی شناختی جدید توضیح دهید .
۴ . رویکردهای نظری در مطالعه شناخت انسان را نام ببرید .
 5. روش های بررسی در علوم شناختی را بیان کنید  .
۶. در مورد کاربرد روانشناسی شناختی توضیح دهید .
مقدمه درک علمی ذهن انسان یکی از بزرگترین چالش های فکری دوره های مختلف و همچنین عصر حاضر است. پیچیدگی بدیع و مجذوب کننده توانایی ذهنی انسان آن را یکی از جذاب ترین و شگرف ترین اسرار علمی جهان ساخته است. بی تردید از آنجا که حیات انسان و جامعه وابسته به کارکردهای مغزی اوست، شناخت ما از کارکردهای مغز و ذهن می تواند تأثیر به سزایی بر همه ابعاد حیات انسان داشته باشد. علوم مختلف به بررسی این پدیده شگفت می پردازند و روان شناسی شناختی در کنار علومی دیگر نظیر عصب شناسی، فلسفه ذهن"، زبان شناسی، انسان شناسی، علوم رایانه و هوش مصنوعی به بررسی ماهیت فعالیت های ذهنی مانند تفکر، طبقه بندی و فرایندهایی که انجام این فعالیت ها را ممکن می کند، می پردازد .

۱-۱ روان شناسی شناختی

روان شناسی شناختی روانشناسی بررسی فرایندهای ذهنی معرفی شده است (گروم، ۲۰۱۴) و به صورت دقیق تر روانشناسی شناختی، شاخه ای از روانشناسی است که به بررسی علمی فرایندهای ذهنی از قبیل توجه، تمرکز، ادراک، حافظه ،بازشناسی، تصویر ساری ذهنی، هوش مصنوعی، آفرینندگی، حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر و زبان می پردازد. موضوعاتی از این قبیل که انسان چگونه به درک ،تشخیص و حل مسئله می پردازد ذهن چگونه اطلاعات دریافتی از حواس گوناگون را درک می کند با اینکه حافظه انسان چگونه عمل می کند و چه ساختاری دارد؛ از عمده مسائل قابل توجه دانشمندان این رشته است که با استفاده از روش پژوهش علمی و بررسی موارد قابل مشاهده دنبال می شود .تمرکز اصلی روانشناسی شناختی بر بررسی شناخت است. هرچند راجع به افسام شناخت، اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی پژوهشگران (مثل آیزیک و کین، ۲۰۱۰) شناخت را به در حوزه شناخت پایه و شناخت عالی (تفکر) تقسیم می کنند (زارع و عبداله زاده، ۱۳۹۱) ليكن به نحوه پردازش اطلاعات و دستکا ری شدن اطلاعات در جریان به یاد آوردن، تفکر و دانستن، شناخت گویند. (سانتراک ،۱۳۸۳).

۱-۲ تاریخچه روان شناسی شناختی

روانشناسی شناختی همانند سایر گرایش های روان شناسی، یک شبه ظهور نکرده است. در نوشته های فیلسوفان بونانی نظیر افلاطون و ارسطو به فرایندهای شناختی اشاره شده است. هرچند تفکر در مورد فرایندهای ذهنی از دیر باز وجود داشته است و نمی توان زمان دقیقی برای ظهور آن تعیین کرد ولی با پایه گذاری در مکتب ساختارگرایی و کار کردگرایی، که به مطالعه ذهن می پرداختند، اولین جرقه های شکل گیری روانشناسی شناختی زده شد. از زمان تأسیس روان شناسی به عنوان یک علم توسط ويلهم وونت درسال ۹۷۸۱ و در واقع تأسيس مكتب ساختارگرایی توسط وی و توسعه آن توسط ادرارد تیچنر، بر مطالعه دهن و هوشیاری تأکید شد. رونت و نیچر به دلیل تأكيد بر فرایندهای ذهنی، جزء اولین پیشروان روان شناسی شناختی محسوب میشوند .ساخت گرایان با استفاده از روش درون نگری تلاش می کردند. ساختار ذهن و ادراکات آن را با تجزیه به اجزای تشکیل دهنده آن بررسی کنند و کارکردگرابان اعتقاد داشتند روان شناسان باید بر فرایند اندیشه تمرکز کنند نه بر محتوا و ساختار ذهن. هرچند هر دو مکتب با مفهوم هوشیاری سروکار داشتند ولی ساخت گرایان، عناصر هوشیاری و کارکردگرایان. کار کردهای آن را مطالعه می کردند.


1403/10/3 - فایل روز