پیش فاکتور دریافت فایل
کاملترین جزوه متون فقه 4 تایپ شده و قابل سرچ
7623
30,000 تومان
.zip
1,107 کیلوبایت
توضیحات:

کاملترین جزوه متون فقه 4 تایپ شده و قابل سرچ

مشخصات فایل:
فرمت : word (.docx) و pdf
تعداد صفحات فایل ورد: 103
تعداد صفحات پی دی اف: 103
به همراه خلاصه نکات کلیدی و بسیار مهم امتحانی 
تایپ شده و با کیفیت بالا
قابلیت ویرایش و جستجو دارد
ویژه آزمون های آنلاین
بسیار کامل ویژه آزمون ارشد وکالت و قضاوت
پوشش 100 درصد سوالات امتحان

فهرست مطالب :

حدود
زنا
لواط
مساحقه
قواد
قذف
نوشیدن مسکر
سرقت
محاربه
ارتداد
دفاع مشروع
قصاص
قتل
اثبات قتل
قصاص عضو
احکام قصاص
دیات
کفاره
 

بخشی از متن فایل :

نکات مهم مبحث زنا:

ü     زنا بدون دخول نظیر تفخیذ محقق نمی شود، اگر چه این فعل حرام بوده و موجب تعزیر است.

ü     اگر صبیّ مرتکب زنا شود، فقط تعزیر می شود.

ü     دخول مرد در غیر فرج زن اعتباری برای تحقق زنا ندارد؛ اگر چه شهوت و انزال واقع شود.

ü     نزدیکی با زوجۀ مرد که به واسطۀ عارضهای بر مرد حرام است استحقاق حدّ زنا ندارد، اگر چه نفس نزدیکی حرام است.

ü     با دخول به مقدار کمتر از مقدار حشفه، نه وطی و نه زنا هیچ یک محقق نمی شود.

ü     در صورت اکراه به زنا، مفعول، به اجماع فقها حد نمیخورد.

ü     برای تحقّق شبه های که ساقط کندۀ حد زنا است صرف عقد کردن با زنی که حرام است، بدون ظنّ به حلیت کفایت نمی کند.

ü     با نسبت دادن زنا به مرد یا زن معیّنی، با همان مرتبۀ اول حدّ قذف واجب می شود.

ü     حدّ زنا به وسیلۀ چهار مرتبه اقرار توسط مقر ثابت می شود.

ü     هرگاه کمتر از نصاب لازم در زنا، شهود به زنا شهادت دهند، به خاطر دروغ (فریه) حد قذف میخورند.

ü     هرگاه شهود زنا در شهادت خود دیدت با چشم را ذکر نکنند، حدّ قذف میخورند اما مشهود علیه حدّ نمیخورند.

ü     هرگاه شهود زنا در غیاب سایر شهود به زنا شهادت دهند، حدّ قذف خورده و منتظر کامل شدن شهود نمیمانند.

ü     مرور زمان نسبت به زنایی که شهود الآن به آن شهادت میدهند، لطمهای به صحّت شهادت وارد نمی کند.

ü     با تصدیق شهود توسط زانی یا تکذیب آنان، حدّ و شهادت شهود هیچ ساقط نمی شود.

ü     توبه قبل از شهادت دادن شهود، حدّ زنا را ساقط می کند.

ü     با توبۀ زناکار پس از شهادت شهود، طبق نظر مشهور فقها، حدّ زنا ساقط نمی شود.

ü     برای ثبوت حدّ زنا در مواردی که مجازات آن قتل است احصان شرط نیست.

ü     هرگاه مرد محصن با زن بالغ و عاقل زنا کند رجم می شود.

ü     مسلمان بودن و به سربردن زن در عدۀ طلاق رجعی برای تحقق احصان در باب زنا شرط نمیباشد.

ü     هرگاه زنا با بیّنه ثابت شده باشد، واجب است که شهود رجم را شروع کنند.

ü     هرگاه مرد دیوانه بالغ با زنی زنا کند، زن حدّ کامل میخورد، یعنی رجم و شلاق.

ü     زناکار باید با شدیدترین شلاق تازیانه زده شود.

ü     مرد زناکار را باید ایستاده و برهنه به صورتی که عورت او پوشیده باشد تازیانه زد.

ü     زن زناکار را باید نشسته و در حالی که لباس بر تن دارد تازیانه زد.

ü     تازیانه و تراشیدن سر و تبعید، مجازات مرد زناکار غیر محصن است، اگر چه ازدواج نکرده باشد.

ü     تراشیدن موی سر و تبعید در مورد زن زناکار منتفی است.

ü     هرگاه کسی با زن مردهای زنا کند علاوه بر تازیانه، طبق نظر حاکم شرع مجازات تعزیری در مورد او إعمال می شود.

ü     در مورد حقوق الناس، حاکم شرع تنها پس از مطالبۀ صاحب حق میتواند بر اساس علم خود حکم کند.

ü     هرگاه کسی با انگشت خود بکارت باکرهای را زایل کند، لازم است مهرالمثل بدهد، اگر چه بیشتر از مهرالسنّه باشد.

ü     حدّ زن زناکاری که باردار باشد تا زمان وضع حمل به تأخیر میافتد، اگر چه از راه زنا باردار شده باشد.

اگر کسی به حدّی اقرار کرده و سپس توبه کند امام (ع) در اجرای حدّ و عفو او مخیّر است. 

1403/9/4 - فایل روز