پیش فاکتور دریافت فایل
روشهای تحقیق روانشناسی و علوم تربیتی pdf
8824
30,000 تومان
.zip
562 کیلوبایت
توضیحات:

روشهای تحقیق روانشناسی و علوم تربیتی

تعدادصفحات 58
تعداد فصل ها 14
فرمت فایل pdf


بخشی از متن فایل:

✓ ریشه ابتدایی ترین و در عین حال اساسی ترین راه مسائل در تجربیات شخصی نهفته است.
✓ تجربه، یکی از منابع همگانی بوده که همه با آن آشنا بوده و در عمل از آن استفاده می کنند.
✓ قسمت اعظم معرفتی که از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است، حاصل تجربه بشر است.
✓ توانایی یادگیری از طریق تجربه، یکی از ویژگی های عمده رفتار هوشمندانه بشر است.
✓ نقص کلی و عمده تجربه، محدودیت آن است.
✓ میزان و شدت اثرپذیری یک شخص از یک حادثه یا رویداد، به ویژگیهای شخصیتی و فیزیولوژیک وی بستگی دارد.
2. صاحب نظران، عرف و سنت:
✓ وقتی شخص درباره موضوعی اطلاع ندارد، سوال خود را از شخصی که اطلاعات موردنظر را داشته، میپرسد و
اظهارات وی را بعنوان یک واقعیت مستند، قبول میکند.
✓ نظر صاحب نظران، بر منابع اطلاعاتی معتبر استوار است.
✓ نظر یک صاحب نظر وقتی پذیرفته است که ادعاهای وی بر تجربه یا منابع اطلاعاتی شناخته شده مبتنی باشد.
✓ فرد نمیتواند همه چیز را خودش تجربه کند و ناگزیر است از شیوه های دیگران استفاده کند.
3. استدلال قیاسی:
✓ اولین قدم مثبت در کشف و دستیابی به واقعیت، توسط فالسفه قدیم یونان برداشته شد.
✓ ارسطو و پیروان او از استدلال قیاسی استفاده کرده که میتوان آن را یک فرآیند تفکر دانست یعنی انسان با عنایت به کلیات، به جزئیات پی میبرد.
✓ قیاس منطقی دارای مراحل زیر است: 
الف)مقدمه کبری، ب) مقدمه صغری و ج)نتیجه گیری.
✓ در این استدلال ها چنانچه مقدمه ها درست باشند، نتیجه هم بطور حتم درست خواهد بود.
✓ نتیجه یک قیاس منطقی هرگز نمیتواند از محدوده مقدمه تجاوز کند.
✓ در استدلال قیاسی میتوان با ترسیم روابط موجود، روابط جدیدی کشف کرد ولی نمیتوان بعنوان منبعی برای توسعه و تولید اطلاعات جدید استفاده کرد.
✓ از روش قیاسی در پژوهش بعنوان وسیله ای که بین نظریه و مشاهده رابطه برقرار میکند، میتواند استفاده کرد.
✓ روش قیاسی به پژوهشگر کمک میکند تا با استفاده از نظریه های موجود، پدیده هایی که بوقوع می پیوندند را پیش بینی کند.
✓ قیاس از نظریه ها، موجب تدوین فرضیه ها میشود که نقش مهمی در پژوهش علمی دارند

1403/2/26 - فایل روز