پیش فاکتور دریافت فایل
راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی
6983
29,000 تومان
.zip
752 کیلوبایت
توضیحات:

راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی

نویسندگان : فریبا عدلی ؛ فاطمه مصدق

تعداد صفحات : 144

فرمت : word (قابل ویرایش)

قابلیت جستجو دارد.

تایپ شده و قابل چاپ

کتاب راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی

اين کتاب، به پرسش‌هاي اساسي همچون: چه بنويسيم؟، چرا بنويسيم؟ و چگونه نوشته‌هاي خود را نشر دهيم؟ پاسخ مي‌دهد. در انتهاي اين راهنما، ايده‌هايي براي پژوهش معرفي مي‌شود. نوشتن، زيربناي اصلي تجربه‌هاي يادگيري دانشجويان در دانشگاه است. براي نوشتن علمي و دانشگاهي، به نظر مي‌رسد وجود يک راهنما ضروري باشد. در اين راهنما تخصصي، دانشجويان علوم تربيتي و دانشجو معلمان مي‌توانند با جنبه‌هاي عمومي نوشتن آشنا شوند و به شکل اختصاصي، نوشتن در رشته علوم تربيتي را ياد بگيرند.

فهرست

عنوان                                                                                           صفحه

پیشگفتار مولفان............................................................................................................. 7

فصل اول: چه و چرا بنویسم؟.................................................................................... 11

1-1- نوشتن علمی، فراتر از یک مهارت برای آموزش........................................ 11

1-2- هدف نوشتن علمی.......................................................................................... 12

1-3- ویژگی نوشته‌های علمی.................................................................................. 15

1-4- همگونی یا ناهمگونی در نوشتن علمی........................................................ 17

1-5- تنوع در ژانرها و انواع متون........................................................................... 20

1-6- نوشتن و علوم تربیتی...................................................................................... 23

1-7- علوم تربیتی و پژوهش.................................................................................... 27

فصل دوم: چگونه بنویسیم؟...................................................................................... 33

2-1- فرایند نوشتن................................................................................................... 33

2-2- مرحله پیش از نوشتن یا ابداع..................................................................... 34

2-3- فنون مرحله پیش از نوشتن......................................................................... 35

2-4- مطالعه انتقادی برای نوشتن انتقادی......................................................... 40

2-5- مرحله متن‌نویسی........................................................................................... 42

2-6- مرحله بازنویسی.............................................................................................. 43

2-7- انواع نوشته در علوم تربیتی.......................................................................... 44

2-8- نوشتن مقاله در قلمرو علوم تربیتی............................................................ 57

2-9- مدل نوشتن..................................................................................................... 58

2-10- گام‌های فرایند نوشتن................................................................................. 59

2-11- شروع نوشتن................................................................................................. 79

2-12- مدل خلق فضای پژوهش برای شروع...................................................... 80

2-13- طرح کلی نوشتن متن................................................................................ 82

2-14- ساختار نوشته علمی.................................................................................... 84

2-15- نقشه‌برداری از یک نوشته.......................................................................... 85

2-16- جنبه‌های رفتاری نوشتن علمی................................................................ 86

2-17- راهنمای گام به گام در نوشتن یک مقاله پژوهشی در علوم تربیتی..... 89

2-18- ده اصل نوشتن علمی................................................................................. 98

2-19- خلاصه کردن.............................................................................................. 101

2-20- بحث و ارائه................................................................................................. 104

فصل سوم: چگونه نوشته‌ها را نشر دهیم؟........................................................... 107

3-1- نوشته خواننده محور.................................................................................... 107

3-2- آداب نوشتن در قلمرو علوم تربیتی.......................................................... 108

3-3- قوانین پایه نوشتن........................................................................................ 108

3-4- راهبردهای تمرین نوشتن اثربخش........................................................... 111

3-5- شواهد و اسناد در علوم تربیتی.................................................................. 121

3-6- دلایل پذیرش مقاله....................................................................................... 122

3-7- دلایل نپذیرفتن مقاله................................................................................... 123

3-8- راهنمای آموزش نوشتن: برای معلمان..................................................... 125

3-9- هدف‌های نوشتن در آموزش معلمان......................................................... 125

3-10- تسهیل فرایند نوشتن................................................................................. 127

3-11- تمرین‌های شاهد محور............................................................................... 128

3-12- راهنمای تدریس نوشتن............................................................................. 129

3-13- انتخاب موضوع.............................................................................................. 131

3-14- بهترین ایده‌ها برای نوشتن مقالات پژوهشی......................................... 133

3-15- موضوع مقالات پژوهشی در قلمرو علوم تربیتی.................................... 133

منابع.............................................................................................................................. 139

کتاب راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی

#کتاب_راهنمای_نگارش_علمی_در_علوم_تربیتی

پیشگفتار مولفان

در طی تاریخ زندگی اجتماعی ما، انتقال تجربه و دانش از سبک شفاهی به سمت سبک نوشتاری تغییر کرده و با ظهور فناوریهای نوین، نوشتن جایگاه ویژه ای در میان سبکهای ارتباطی یافته، به گونه ای که مجله فوربس (می، ۲۰۱۶)، کمبود این مهارت را یکی از هشت ضعف مهارتی دانش آموختگان و سومین تقاضا برای موفقیت شغلی و حرفه ای در آینده اعلام کرده است. به رغم اهمیت روزافزون نوشتن تا سال ۱۳۹۵، واحد درسی برای پرورش این مهارت مهم در دانشکده های علوم تربیتی به شکل رسمی وجود نداشت و اغلب، جزء پنهان برنامه درسی بود. به عبارت دیگر، استادان انتظار داشتند دانشجویان بتوانند بنویسند و البته، بدون اشکال هم بنویسند.

برای دانلود نسخه قابل سرچ و تایپ شده (pdf) کتاب راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

لینک خرید نسخه pdf تایپ شده و قابل جستجو کتاب

خرید راهنمای نگارش علمی در علوم تربیتی pdf+word (هر دو نسخه)


1403/9/2 - فایل روز